array(4) { ["s"]=> string(9) "wiadomosc" ["s3"]=> string(4) "4252" ["s4"]=> string(7) "oldnews" ["s2"]=> string(31) "warsztaty-parlament-europejski-" }
Data publikacji: 29.11.2017
28.11. br odbyły się warsztaty pt. „Parlament Europejski-twój głos w UE” dla uczniów szkół średnich. Zajęcia zostały przeprowadzone przez konsultantów Punktu Informacji Europejskiej Europe Direct- Poznań w ramach Regionalnego Forum Dyskusyjnego Parlamentu Europejskiego.
W warsztatach wzięli udział uczniowie Zespołu Szkół Łączności oraz Liceum da Vinci z Poznania.
Podczas zajęć uczniowie poznali zasady funkcjonowania Parlamentu Europejskiego. Uczestnicy warsztatów poprzez zadania, które wykonywali odkrywali kolejne informacje o PE. Licealiści dowiedzieli się m.in. jakie kompetencje ma PE, gdzie znajduje się jego siedziba, ilu europosłów zasiada w PE, kto jest przewodniczącym PE, jaki wpływ ma działanie PE na nasze życie. Ponadto uczniowie mieli możliwość poznania procedury legislacyjnej i wcielenia się w rolę europosłów poprzez grę w „Legislatora”. Konsultanci Europe Direct-Poznań zachęcali uczniów do pogłębiania wiedzy na temat funkcjonowania instytucji unijnych, a w przyszłości do odbywania tam staży czy podejmowania pracy. Ważnym elementem spotkania była część dotycząca wyborów do Parlamentu Europejskiego, które odbędą się w 2019 roku. Uczestnicy zajęć poznali konsekwencje czynnego udziału w wyborach, jakim jest realny wpływ na funkcjonowanie UE. Na zakończenie uczniowie zaprojektowali ulotki informacyjne, które wręczyliby swoim rówieśnikom, by zachęcić ich do udziału w głosowaniu.
Warsztaty zostały zorganizowane w ramach Regionalnego Forum Dyskusyjnego Parlamentu Europejskiego pn. „Unia zmienia WielkoPolskę”, które odbywało się w dniach 27-28 listopada br. w Poznaniu. Pierwszego dnia Forum dobyła się dyskusja z posłami do Parlamentu Europejskiego o wpływie UE na rozwój Wielkopolski i Polski. Wśród uczestników forum znaleźli się m.in.: Ryszard Czarnecki, Andrzej Grzyb, Agnieszka Kozłowska-Rajewicz oraz Adam Szejnfeld. Uczestnicy debaty zastanawiali się: