Data publikacji: 30.03.2020

#CreativeEuropeAtHome czyli kultura w czasach COVID-19

#CreativeEuropeAtHome to zainicjowana przez KE kampania informacyjna prowadzona na kontach Creative Europe na Facebooku, Twitterze i Instagramie. Komisja zamierza zgromadzić prace społeczności „Kreatywna Europa”, aby wyróżnić działania kulturalne w internecie. #CreativeEuropeAtHome udostępni je miłośnikom kultury, którzy obecnie przebywają w swoich domach.




Margaritis Schinas, wiceprzewodniczący ds. promowania europejskiego stylu życia, powiedział: - W dzisiejszych czasach, gdy Europejczycy są zamknięci w swoich domach, bardziej niż kiedykolwiek potrzebujemy pasji, wolności, kreatywności i hojności naszych artystów i instytucji kulturalnych. Są duszą Europy. Inspirują nas, łączą i zabierają do miejsc, w których nigdy wcześniej nie byliśmy. Pracujemy, aby utrzymać sztukę i kulturę przy życiu w czasach koronawirusa. 


Mariya Gabriel, komisarz ds. Innowacji, badań, kultury, edukacji i młodzieży, powiedziała: - Możemy utknąć w domu, ale radość z doświadczeń kulturalnych ułatwia życie. Cieszę się, że uruchomiliśmy #CreativeEuropeAtHome, aby wyrazić nasze uznanie i podziękować licznym inicjatywom on-line prowadzonym przez społeczność #CreativeEurope Jesteśmy z wami!

Komisja Europejska prosi instytucje i twórców, którzy oferują działalność kulturalną on-line, o informowanie o tym poprzez media społecznościowe. Posty powinny zawierać dedykowany hashtag #CreativeEuropeAtHome oraz nazwę użytkownika Creative Europe na danej platformie.

Copyright © 2021 Wir Poznań | Wszelkie prawa zastrzeżone.