Data publikacji: 02.02.2011
Co piąty piętnastolatek w Europie, podobnie jak wielu dorosłych, ma braki w podstawowych umiejętnościach czytania i pisania, które utrudniają im znalezienie pracy i rodzą ryzyko wykluczenia społecznego.
|
2000
|
2003
|
2006
|
2009
|
Zmiana w okresie 2006-2009 (w punktach procentowych)
|
Austria
|
19,3
|
20,7
|
21,5
|
27,5
|
+6,0
|
Belgia
|
19,0
|
17,9
|
19,4
|
17,7
|
-1,7
|
Bułgaria
|
40,3
|
:
|
51,1
|
41,0
|
-10,1
|
Republika Czeska
|
17,5
|
19,4
|
24,8
|
23,1
|
-1,7
|
Dania
|
17,9
|
16,5
|
16,0
|
15,2
|
-0,8
|
Estonia
|
:
|
:
|
13,6
|
13,3
|
-0,3
|
UE (25 państw)
|
|
|
23,1
|
19,6
|
-3,5
|
Finlandia
|
7,0
|
5,7
|
4,8
|
8,1
|
+3,3
|
Francja
|
15,2
|
17,5
|
21,7
|
19,8
|
-1,9
|
Niemcy
|
22,6
|
22,3
|
20,0
|
18,5
|
-1,5
|
Grecja
|
24,4
|
25,2
|
27,7
|
21,3
|
-6,4
|
Węgry
|
22,7
|
20,5
|
20,6
|
17,6
|
-3,0
|
Irlandia
|
11,0
|
11,0
|
12,1
|
17,2
|
+5,1
|
Włochy
|
18,9
|
23,9
|
26,4
|
21,0
|
-5,4
|
Łotwa
|
30,1
|
18,0
|
21,2
|
17,6
|
-3,6
|
Litwa
|
:
|
:
|
25,7
|
24,3
|
-1,4
|
Luksemburg
|
(35,1)
|
22,7
|
22,9
|
26,0
|
+3,1
|
Niderlandy
|
(9,5)
|
11,5
|
15,1
|
14,3
|
-0,8
|
Polska
|
23,2
|
16,8
|
16,2
|
15,0
|
-1,2
|
Portugalia
|
26,3
|
22,0
|
24,9
|
17,6
|
-7,2
|
Rumunia
|
41,3
|
:
|
53,5
|
40,4
|
-13,1
|
Słowacja
|
:
|
24,9
|
27,8
|
22,3
|
-5,5
|
Słowenia
|
:
|
:
|
16,5
|
21,2
|
+4,7
|
Hiszpania
|
16,3
|
21,1
|
25,7
|
19,6
|
-6,1
|
Szwecja
|
12,6
|
13,3
|
15,3
|
17,4
|
+2,1
|
Zjednoczone Królestwo
|
(12,8)
|
:
|
19,0
|
18,4
|
-0,4
|
: Brak danych
|
|
|
|
|
|
UK, LU, NL: Wyniki 2000 nie są porównywalne z późniejszymi
|
|
|
|
|