Data publikacji: 02.11.2011
W 2010 r. Europejczycy złożyli mniej skarg niż rok wcześniej. Większość obywateli nie do końca rozumie kompetencje Europejskiego RPO. 70 proc. spraw, które dostaje biuro powinno trafić do rzeczników krajowych. Żebym można je rozpatrzyć muszą spełniać dwa warunki: dotyczyć europejskiego prawa i złamania go przez jedną z unijnych instytucji.
By pomóc ludziom w zrozumieniu gdzie powinni składać skargi Rzecznik przebudował stronę internetową. Teraz to interaktywny przewodnik, który daje odpowiedź w kwestiach potencjalnych skarg. Dzięki temu o 23 proc. spadła liczba skarg niedopuszczalnych, a to duży sukces.
Więcej informacji :
Sprawozdanie Parlamentu Europejskiego http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?pubRef=-//EP//TEXT+REPORT+A7-2011-0285+0+DOC+XML+V0//PL
Sprawozdanie roczne Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich http://www.ombudsman.europa.eu/pl/activities/annualreports.faces;jsessionid=4C3DE4CDE8D24AAB57202876DDADDBE0
Artykuł: Mówi Europejski Rzecznik Praw Obywatelskich http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?pubRef=-//EP//TEXT+IM-PRESS+20100429STO73777+0+DOC+XML+V0//PL
Artykuł: Ostateczna broń Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?pubRef=-//EP//TEXT+IM-PRESS+20101119STO96284+0+DOC+XML+V0//PL
Źródło: PE