Data publikacji: 16.09.2014

Jak zadbać o swój wizerunek w sieci?

Dziś w Internecie można znaleźć dosłownie wszystko. Podobnie nasze działania mogą pozostawić trwały ślad w zasobach sieci, co może wpłynąć na nasz wizerunek pozytywnie bądź negatywnie.


Dbaj o to, co wrzucasz na portale społecznościowe

Popularne portale społecznościowe jak facebook.com, Tweeter, Instagram czy vk.com bądź przestarzałe już nieco nk.pl, które swego czasu robiło prawdziwą furorę w polskich mediach sołecznościowych są znakomitym źródłem informacji o nas samych, dlatego warto zadbać o to, co wrzucamy za ich pomocą do sieci.

Przez istniejący postęp technologiczny dziś o swój wizerunek dbamy na dwóch frontach – w życiu codziennym oraz w życiu sieciowym. Zgodnie z powiedzeniem „jak nas widzą, tak nas piszą” warto zadbać o te dwa ogniwa, aby cieszyć się nienaganną reputację w kręgach znajomych.

Uważaj na swojego pracodawcę

Pracodawcy coraz częściej szukają informacji o Tobie… właśnie w sieci. Wiele osób związanych z HR otwarcie przyznaje się, iż niektóre informacje o przyszłych pracownikach czerpią z portali społecznościowych.

Czy to nie wystarczający powód, aby podejść do działania w sieci poważnie?

Bądź specjalistą

Dzięki korzystaniu z for internetowych czy portali dla osób poważnie traktujących swoją karierę zawodową jak np. LinkedIn możemy budować swój wizerunek specjalisty pod kątem zawodu, w którym w przyszłości chcielibyśmy pracować bądź, w którym pracujemy już teraz. Nie jest to proste zadanie, zwłaszcza, że dziś zasoby Internetu są nieocenione i łatwo zostać internetowym pozerem, a więc osobą, która na każdy temat ma bardzo dużo do powiedzenia lecz nie są to wartościowe informacje, ale z pewnością warto wykazać się swoją wiedzą na tle innych osób.

Warto to również robić na profesjonalnych serwisach z takim przeznaczeniem, jak choćby wspomniany przeze mnie LinkedIn, tak, aby nasze działania miały pozytywny wydźwięk.

Promocja w sieci

Jeśli działasz w wolnym zawodzie bądź prowadzisz własną działalność gospodarczą, Internet jest również znakomitym miejscem do szukania klientów oraz kreowania pozytywnego wizerunku nas samych bądź naszej firmy.

Dziś podstawą prężnie rozwijającej się firmy jest strona internetowa z przyjaznym dla odbiorcy interfejsem oraz fan page na portalach społecznościowych.

Można również skorzystać z możliwości ogłaszania się w sieci i w taki sposób poszukiwać swoich klientów.

Zródło: http://www.twojaeuropa.pl/4711/jak-zadbac-o-swoj-wizerunek-w-sieci

Copyright © 2021 Wir Poznań | Wszelkie prawa zastrzeżone.