Data publikacji: 14.05.2013

Konkurs międzyszkolny

Stwórz kampanię lub reklamę na temat zrównoważonej konsumpcji w formie filmu, plakatu lub obrazu


Jako konsumenci powinniśmy podejmować na co dzień przemyślane decyzje, począwszy od robienia zakupów, surfowania po internecie, aż po oszczędzanie energii. Młodzi konsumenci powinni być wyposażani w praktyczne umiejętności konsumenckie już w szkole, aby myśleli o problemach naszego społeczeństwa oraz zastanawiali się nad swoją rolą konsumentów.

W związku z tym strona internetowa Consumer Classroom we współpracy z Komisją Europejską ogłasza konkurs międzyszkolny skierowany do szkół ponadpodstawowych w całej Unii Europejskiej, mający na celu podnoszenie świadomości z zakresu spraw konsumenckich w szkołach.

Razem ze swoją klasą przygotuj, przy użyciu urządzeń cyfrowych (telefonu, kamery cyfrowej, komputerów itp.), film, plakat lub obraz ilustrujący w sposób kreatywny jeden z poniższych tematów:

- Kampania na temat zrównoważonego środowiska pod hasłem “Be smart – Be green” („Bądź mądry – Żyj ekologicznie”) lub “Be responsible – save natural resources!” („Bądź odpowiedzialny – oszczędzaj zasoby naturalne!”).

- Reklama korzyści wynikających z recyklingu w Twoim kraju, pod hasłem “Think global, act local” („Myśl globalnie, działaj lokalnie”).

Na naszej stronie internetowej znajdziecie wiele wysokiej jakości zasobów na ten temat, które pomogą Wam w przygotowaniu projektu. Dlatego chcielibyśmy zaprosić Was do udziału w naszym konkursie i do zgłaszania swoich propozycji dotyczących metod nauczania młodzieży, jak konsumować w sposób zrównoważony!

Co daje udział w konkursie?

Jako nauczyciele macie możliwość udziału w innowacyjnym programie nauczania, współpracy z nauczycielami z innego kraju Europy, wymiany pomysłów i doświadczeń.

Wasi uczniowie zyskają motywację do poznawania nowych zagadnień i kreatywnego myślenia.

Jakie są nagrody w konkursie?

Nagroda za I miejsce: wizyta w głównych Instytucjach Unii Europejskiej w Brukseli. Zwycięski projekt zostanie umieszczony na stronie internetowej Consumer Classroom.

Nagroda za II miejsce: promocja Waszego projektu na szczeblu krajowym przez zespół Consumer Classroom (komunikat prasowy i artykuły na temat naszych sieci społecznościowych).

Nagrody dla uczestników: honorowy certyfikat wydany przez Komisję Europejską potwierdzający udział w konkursie.


Jakie są najważniejsze daty związane z konkursem międzyszkolnym?

- rejestracja zespołu projektowego i dostarczenie projektu międzyszkolnego: 20 czerwca 2013 r.

- ocena i wybór najlepszych projektów międzyszkolnych: 21-28 czerwca 2013 r.

- ogłoszenie zwycięzcy konkursu i wyników: początek lipca 2013 r.

 
Zacznij już teraz!

Zespół Consumer Classroom życzy powodzenia!

Zgłoszenia, wymagania techniczne, szczegóły konkursu na stronie Consumer Classroom

Copyright © 2021 Wir Poznań | Wszelkie prawa zastrzeżone.