Data publikacji: 22.11.2013
Komisja Europejska przedstawiła dziś projekt reformy polityki informowania o europejskich produktach rolnych i rolno-spożywczych oraz promowania tych produktów.
Nowa polityka promocyjna, ze zwiększonym budżetem i – w przyszłości – wsparciem europejskiej agencji wykonawczej, ma stać się prawdziwym narzędziem podboju rynków. Działania prowadzone pod hasłem „Enjoy, it"s from Europe” w ramach prawdziwie europejskiej strategii mają spowodować, że osoby pracujące w tym sektorze otworzą się na rynki międzynarodowe, a konsumenci będą bardziej świadomi wysiłków podejmowanych na rzecz jakości produktów.
„W czasach gdy konsumenci są bardziej wyczuleni na kwestie bezpieczeństwa, jakości i zrównoważonego charakteru produkcji żywności, rolnicy oraz małe i średnie przedsiębiorstwa mogą odegrać ważną rolę. Europejski sektor rolny i rolno-spożywczy jest znany z jakości swoich produktów i przestrzegania norm niemających sobie równych w świecie. Przy wartości wywozu ponad 110 mld euro sektory te to ważny element pobudzania wzrostu gospodarczego i zwiększania zatrudnienia w Unii Europejskiej” - oświadczył Dacian Cioloș, europejski komisarz ds. rolnictwa i rozwoju obszarów wiejskich.
Przedstawiony wniosek jest następstwem prowadzonej od 2011 r. szerokiej debaty dotyczącej zielonej księgi (IP/11/885) oraz komunikatu (IP/12/332) Wniosek zostanie teraz przekazany Parlamentowi Europejskiemu i Radzie. Najważniejsze elementy proponowanej reformy to:
Informacje dodatkowe
Bliższe informacje można znaleźć na stronach internetowych: http://ec.europa.eu/agriculture/promotion/policy/legislative-proposal/index_en.htm