Data publikacji: 17.12.2010
Prowadzona przez Komisję Europejską kampania, której celem było podniesienie świadomości społecznej na temat utraty różnorodności biologicznej, zdobyła „European Excellence Award” (Europejską Nagrodę Doskonałości) - prestiżową nagrodę w dziedzinie komunikacji.
Nagroda ta, przyznawana przez niezależne jury, w skład którego wchodzi 30 największych specjalistów ds. komunikacji, ma na celu uhonorowanie najwybitniejszych osiągnięć w tej branży. Kampania Komisji została nagrodzona w kategorii ochrony środowiska i ekologii. Kampania ta, zbudowana wokół filmu wirusowego oraz sloganu „weareallinthistogether” (różnorodność biologiczna - do niej należymy, od niej zależymy) wzbudziła zainteresowanie milionów Europejczyków na całym kontynencie i będzie trwała aż do przyszłego roku.
Europejski komisarz ds. środowiska, Janez Potočnik, stwierdził: „Z zadowoleniem stwierdzam, że kampania wzbudza olbrzymie zainteresowanie opinii publicznej. Utrata różnorodności biologicznej jest obecnie jednym z najważniejszych światowych problemów i będzie nim w przyszłości. Tego rodzaju kampanie mają kluczowe znaczenie, gdyż młodzi ludzie są niezmiernie ważną grupą nacisku. Oni właśnie będą najboleśniej odczuwać utratę różnorodności biologicznej, zatem ich głos jest naważniejszy.”
Prowadzona we wszystkich językach UE kampania odniosła olbrzymi sukces. W kampanii podkreślono związane z różnorodnością biologiczną współzależności, a jej tematem przewodnim jest pojęcie utraty tej różnorodności, wspomagane przejmującymi obrazami przypominającymi sceny zbrodni, w których kontury ofiar obrysowano kredą. Tysiące ludzi uczestniczyło na żywo w wydarzeniach i praktycznych zajęciach związanych z różnorodnością biologiczną. Ponad 3,5 miliony ludzi odwiedziło stronę internetową kampanii (www.weareallinthistogether.eu) (wersja polska: www.doniejnalezymyodniejzalezymy.eu), a reklamowy film wirusowy obejrzano co najmniej 1, 5 mln razy (http://www.youtube.com/watch?v=drd-Bs4jtf8&feature=related). Grono aktywnych użytkowników aplikacji na Facebook"u, poświęconej różnorodności biologicznej, liczyło ponad 55 000 osób, a około 20 000 osób to fani na Facebook"u stron internetowych tej kampanii (http://en-gb.facebook.com/apps/application.php?id=346348816000).
Kontekst: Europejska Nagroda Doskonałości
Jest to nagroda w konkursie adresowanym do agencji PR, firm specjalizujących się w komunikacji, budowaniu wizerunku marki oraz renomowanych specjalistów ds. zarządzania reprezentujących firmy konsultingowe, jak również do stowarzyszeń i organizacji pozarządowych, które wyróżniły się szczególnym talentem i umiejętnościami w 2010 r. W tym roku we wszystkich kategoriach, do konkursu stanęło 1400 kandydatów, a w kategorii związanej z ochroną środowiska w finale współzawodniczyło ze sobą 5 filmów. Jury konkursu składa się z członków zarządu i kierownictwa wyższego szczebla ds. komunikacji, reprezentujących agencje PR, korporacje międzynarodowe, uniwersytety i rządowych rzeczników prasowych.