Data publikacji: 18.04.2013
24 stycznia 2013 r. Komisja Europejska przyjęła strategię zwiększenia liczby stacji paliwa alternatywnego w Europie (tzw. Pakiet "Czysta energia dla transportu") mającą na celu poprawę konkurencyjności Unii Europejskiej na szybko rosnącym światowym rynku paliw alternatywnych.
Pakiet składa się z: (i) Komunikatu w sprawie unijnej polityki w zakresie paliw alternatywnych, (ii) projektu Dyrektywy dotyczącej infrastruktury i norm technicznych oraz (iii) Planu działania na rzecz szerszego zastosowania skroplonego gazu ziemnego w żegludze. Główne proponowane źródła paliw alternatywnych w transporcie to: energia elektryczna, wodór, biopaliwa, gaz ziemny skroplony (LNG) i sprężony (CNG), oraz płynny gaz ropopochodny (LPG).
Przyjęcie przez Komisję Europejską propozycji powyższej Dyrektywy rozpoczyna proces legislacyjny, który będzie kontynuowany przez państwa członkowskie w Radzie UE i równolegle w Parlamencie Europejskim.
Więcej informacji na temat propozycji Komisji Europejskiej pod adresem: http://ec.europa.eu/transport/themes/urban/cpt/index_en.htm
Data i miejsce seminarium"Alternatywne paliwa w transporcie":
22 kwietnia 2013 r. (poniedziałek, w godz. 14.00-16.30)
Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce, ul. Jasna 14/16a, Warszawa
Akredytacje: do 18 kwietnia 2013 r. na adres COMM-REP-WAW-REJESTRACJA@ec.europa.eu, lub pod numerem telefonu 22 55 68 983.
Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc o udziale w spotkaniu decyduje kolejność zgłoszeń.
Serdecznie zapraszamy!
Program
Podczas całego spotkania przewidziane jest tłumaczenie symultaniczne angielsko-polskie.
14.00 – 14.30 |
Rejestracja uczestników, kawa powitalna |
14.30 – 14.40 |
Powitanie i wprowadzenie Ewa Synowiec, Dyrektor Przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce |
14.40 – 15.10 |
Prezentacja pakietu "Czysta energia dla transportu" Daniela Rosca, Kierownik Działu; Jose Fernandez Garcia, analityk polityczny; Czysty Transport i Zrównoważona Mobilność Miejska, Dyrekcja Generalna ds. Transportu (DG MOVE) |
15.10 – 16.20 |
Dyskusja |
16.20 – 16.30 |
Podsumowanie i zakończenie |
16.30 – 17.00 |
Czas na networking |