Data publikacji: 31.07.2020
Kolejnym miejscem w Wielkopolsce, w którym wykorzystano fundusze europejskie do wzrostu atrakcyjności turystycznej jest Gniezno. W ramach projektu „Królewskie Gniezno w sercu Wielkopolski” zorganizowano 11 różnorodnych wydarzeń, w tym „Koronację Królewską”.
Uczestnicy „Koronacji Królewskiej” mieli okazję znaleźć się w samym centrum wielkiego historycznego wydarzenia, w dodatku tak odległego, jak koronacja Bolesława Chrobrego oraz poczuć atmosferę XI-wiecznego piastowskiego grodu. Podczas festynu Plac św. Wojciecha w Gnieźnie wypełnia się rycerzami, łucznikami, chłopami, średniowiecznymi rzemieślnikami i członkami książęcej świty. Zwieńczeniem imprezy jest imponująca inscenizacja, której bohaterami są rok po roku wszyscy koronowani w Gnieźnie polscy władcy: od Bolesława Chrobrego, przez Mieszka II, Bolesława Śmiałego i Przemysława II, aż do Wacława II.
Dla mieszkańców i licznie przybyłych turystów to znak, że czekają ich dwa dni zabawy, ale i wielka lekcja historii. Szukając pomysłu na promocję, sięgnięto bowiem po sprawdzoną formułę „nauki przez zabawę”, aby w atrakcyjny sposób przybliżyć dzieje miasta, ściśle związane z początkami państwa polskiego, i w ten sposób wypromować królewskie Gniezno w sercu Wielkopolski.
„Koronacja Królewska” — choć najbardziej spektakularna — to niejedyna impreza, odwołująca się do królewskości miasta. Zorganizowano także m.in.: „Królewski Festiwal Artystyczny”, dwie wystawy muzealne i konferencję naukową poświęconą tematyce koronacji królewskich. Dla amatorów fotografii przygotowano konkurs nawiązujący do idei „Królewskiego Gniezna”, a dla miłośników sportu turniej żużlowy o koronę Bolesława Chrobrego. Mieszkańcy największych miast Polski o wszystkich tych atrakcjach dowiadywali się z ogólnopolskiej kampanii billboardowej. Regionalne telewizje i rozgłośnie radiowe nadawały zaś spoty zapraszające do udziału w wydarzeniach, o których można było przeczytać także na specjalnie przygotowanej stronie internetowej.
Źródło: https://mapadotacji.gov.pl/