Data publikacji: 16.12.2014

W Polsce rozpoczęto kampanię informacyjną Unia Europejska Pracujemy dla Ciebie

Z początkiem grudnia Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce zainaugurowało w Warszawie kampanię informacyjną mającą na celu przybliżenie Polakom unijnych działań na rzecz pobudzenia wzrostu gospodarczego oraz tworzenia miejsc pracy.


Gościem specjalnym przygotowanego na tę okoliczność spotkania w Centrum Artystycznym „Skwer” była Elżbieta Bieńkowska, komisarz UE ds. rynku wewnętrznego, przemysłu, przedsiębiorczości i MŚP.

Polska znalazła się w gronie sześciu krajów, w których uruchomiono pilotażowo kampanię Unia Europejska: Pracujemy dla Ciebie (Niemcy, Hiszpania, Portugalia, Polska, Finlandia i Łotwa). Podczas konferencji inauguracyjnej zaprezentowano sześć tematycznych spotów telewizyjnych i reklam prasowych ilustrujących zmiany, jakie dokonały się w Europie pod wpływem działań Wspólnoty.

Uruchomiona została również platforma internetowa www.pracujemydlaciebie.eu / http://europa.eu/workingforyou/pl/ opisująca ponad 80 projektów i programów wspieranych lokalnie przez Unię Europejską.

Kampania w Polsce została zainspirowana historiami przedsiębiorców korzystających z unijnych programów dla małych i średnich firm. Beneficjentem takiego programu można zostać m.in. za pośrednictwem Enterprise Europe Network, której zadaniem jest wspieranie rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw, pomaganie im w poszukiwaniu zagranicznych partnerów czy rozszerzaniu działalności poza granice kraju pochodzenia. Działania te mają się przekładać na poprawę konkurencyjności MŚP i wzmocnienie ich pozycji na międzynarodowych rynkach.

Jak dotąd Enterprise Europe Network pomogła ponad 11,5 tys. przedsiębiorców w nawiązaniu kontaktów biznesowych, pozyskaniu finansowania bądź specjalistycznej wiedzy.

Polskie firmy znajdują się w czołówce beneficjentów sieci Enterprise Europe Network − dzięki niej nawiązały ponad 700 trwałych umów partnerskich.

Łączny budżet sieci wynoszący 356 mln euro pochodzi z unijnego programu ramowego na rzecz konkurencyjności przedsiębiorstw oraz małych i średnich przedsiębiorstw (COSME). W ciągu najbliższych sześciu lat na wsparcie konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw w Europie KE przeznaczy dalsze 2 mld euro.

Kampania informacyjna Unii Europejskiej http://www.epresspack.net/pracujemy-dla-ciebie-unia-europejska/#sthash.YZCUiRyz.dpuf

 Wsparcie otrzymywane przez każde państwo członkowskie z budżetu Unii Europejskiej ma realny wpływ na życie ludzi. Pomaga wzmocnić i utrzymać ożywienie gospodarcze, z którym mamy do czynienia w całej Unii Europejskiej. Działają fundusze, dzięki którym UE wychodzi

z kryzysu i zapewnia wsparcie finansowe dla osób żyjących poniżej granicy ubóstwa lub szukających pracy, dostępne są możliwości inwestycyjne dla małych firm oraz pomoc dla społeczności lokalnych, rolników, naukowców i studentów.

Jednak dwie trzecie osób w UE twierdzi, że nie ma dostatecznej wiedzy o działaniach Unii Europejskiej. Stworzenie każdemu obywatelowi możliwości zdobycia informacji na temat UE, prowadzonej przez nią polityki i realizowanych programów oraz wpływu na wzrost gospodarczy czy tworzenie miejsc pracy stanowi wielkie wyzwanie.

Kampania przedstawia dowody świadczące o korzyściach płynących z członkowstwa w UE. Pokazuje konkretne przykłady działań unijnych, mających pozytywny wpływ na gospodarkę i codzienne życie obywateli. Przykłady te są inspirowane prawdziwymi historiami ludzi.

W przypadku każdego kraju koncepcja artystyczna opiera się na typowym motywie, związanym z obszarem, w którym wpływ działań UE na dany kraj jest szczególnie duży. W Polsce motywem tym jest przedsiębiorczość.

W każdym kraju kampania obejmuje:

  • lokalne wydarzenie inauguracyjne zorganizowane przez przedstawicielstwo Komisji Europejskiej. Wydarzenie składa się z briefingu prasowego oraz występu artystycznego zainspirowanego projektem finansowanym przez UE. W Polsce inspiracją do występu artystycznego będzie sieć Enterprise Europe Network, która pomaga małym i średnim firmom w znalezieniu międzynarodowych partnerów i rozszerzeniu działalności na nowe rynki,
  • kampanię reklamową w telewizji, prasie i mediach internetowych, aktywnie wspieranąw mediach społecznościowych,
  • portal online stworzony we wszystkich językach krajów, w których prowadzona jest kampania. Platforma prezentuje około 100 projektów unijnych (w Polsce portal będzie dostępny pod adresem www.pracujemydlaciebie.eu ).

Połączenie wizji i praktyki

Kampania informacyjna pokazuje prawdziwe historie ludzi, którzy otrzymali pomoc od UE, i wykorzystuje kreatywną formę prezentacji, odmienną od przyjętych praktyk reklamy instytucjonalnej.

Prawdziwe, codzienne sytuacje są przedstawione w sposób poetycki, niemal surrealistyczny. Ludziom wykonującym rutynowe czynności towarzyszą niewidzialne postacie, które dyskretnie wtapiają się w tło, ale zawsze są gotowe do udzielenia pomocy głównemu bohaterowi.

Celem kampanii reklamowej jest oddanie metafory podkreślającej niewidoczne (a mimo to stale obecne) efekty wynikające z działania Unii Europejskiej.

W każdym spocie telewizyjnym występują dwa poziomy interpretacji: historia głównego bohatera (bohaterów) i metaforyczny balet sylwetek, budujących otoczenie bohaterów i wprawiających całą scenerię w ruch.

Trzy reklamy telewizyjne w Polsce

Kampania informacyjna w Polsce ruszyła 1 grudnia br.

Pierwszy film podkreśla zaangażowanie Unii Europejskiej na rzecz przedsiębiorców, polegające na pomocy w wyszukiwaniu partnerów biznesowych za granicą i poszerzaniu działalności o nowe rynki, co jest możliwe dzięki Enterprise Europe Network.

Dzięki rosnącej sieci powiązań biznesowych, obejmującej całą Europę, małe i średnie przedsiębiorstwa stają się silniejsze i bardziej konkurencyjne. Film pokazuje, że UE wsparła ponad 11 000 przedsiębiorstw, pomagając małym firmom w znalezieniu partnerów międzynarodowych, pozyskaniu finansowania lub uzyskaniu specjalistycznego doradztwa.

Drugi film skupia się na działaniach UE zmierzających do tworzenia ekologicznych miejsc pracy. Jednym ze sztandarowych projektów wspieranych przez Unię Europejską jest Program Emplea Verde (Hiszpania), którego celem jest stworzenie 1000 nowych ekologicznych przedsiębiorstw oraz zapewnienie szkoleń dla 50 000 pracowników. Poprzez ten program Unia Europejska potwierdza swoją rolę we wspieraniu przedsiębiorstw, tak by mogły one konkurować w skali światowej, a jednocześnie zachować gotowość do przestawienia się na bardziej ekologiczną gospodarkę.

Trzeci film eksponuje działania podejmowane przez UE w ramach walki z bezrobociem wśród młodzieży. Film pokazuje, jak finansowany przez UE Program Erasmus+ daje młodym ludziom możliwość poszerzania swoich doświadczeń – poprzez wyjazd za granicę na studia, praktyki lub w ramach wolontariatu – i wykorzystania nowych umiejętności w znalezieniu pracy.

W filmie szczególnie zaakcentowano program „Gwarancja dla młodzieży”, dzięki któremu każdy młody człowiek poniżej 25. roku życia uzyska możliwość zatrudnienia lub dalszej nauki. „Gwarancja dla młodzieży” jest jedną z najbardziej istotnych i pilnych reform, które państwa członkowskie muszą wprowadzić, by zwalczać bezrobocie wśród młodzieży oraz ułatwiać młodym ludziom rozpoczynanie i rozwój kariery zawodowej. 

http://www.epresspack.net/pracujemy-dla-ciebie-unia-europejska/kampania-informacyjna-unii-europejskiej/#part1

 

 

Copyright © 2021 Wir Poznań | Wszelkie prawa zastrzeżone.