Data publikacji: 12.05.2009

Wybory europejskie: Parlament wchodzi na wizję

"Ty decydujesz", to motyw przewodni kampanii informacyjnej przed wyborami europejskimi 7 czerwca 2009 roku, który przypomniał Parlament Europejski w nowym spocie telewizyjnym.


Spot telewizyjny w 34 językach stanowi część kampanii informacyjnej obejmującej emisję także spoty radiowe, billboardy, wystawienie w największych miastach trójwymiarowych instalacji związanych z motywami kampanii oraz instalację multimedialnych kabin (tzw. choice-boksów) dających wyborcom w państwach członkowskich możliwość wyrażenia oczekiwań wobec Europy.  

Parlament utworzył również profile na najpopularniejszych portalach społecznościowych, m.in. w serwisach Facebook, MySpace i Flickr. Niezależnie od kampanii ogólnoeuropejskiej polskie Biuro Informacyjne Parlamentu Europejskiego rozpocznie wkrótce akcję informacyjną na portalu Nasza Klasa. 

Wielojęzyczny spot telewizyjny został zrealizowany według pomysłu serwisu prasowego Parlamentu Europejskiego i zaadaptowany na potrzeby widzów w 27 krajach członkowskich. Materiał jest zaopatrzony w napisy i dostosowany dla osób niedosłyszących. Spot przedstawia osoby w studiach telewizyjnych przekazujące fikcyjne informacje, które chcieliby usłyszeć. Wiadomości, choć nieprawdziwe, mają uświadomić widzom, że mogą wpłynąć na to, jakie informacje usłyszą w przyszłości poprzez oddanie głosu w wyborach do Parlamentu Europejskiego. 

W różnych wersjach językowych wystąpiło 70 prezenterów-amatorów, którzy zostali wyłonieni w castingu, na który zgłosiło się 750 chętnych ze wszystkich 27 państw członkowskich. Spot nagrywano w studiach United Visions TV w Berlinie, w lutym br. 

Spot telewizyjny Parlamentu Europejskiego zostanie pokazany w ponad 100 kanałach telewizyjnych w Europie, które zgodziły się go wyemitować bezpłatnie. W ciągu najbliższych czterech tygodni spot będzie także można obejrzeć przed seansami filmowymi w około tysiącu europejskich kin.

Copyright © 2021 Wir Poznań | Wszelkie prawa zastrzeżone.